De ene afspraak is de andere niet

14 november 2018
Een kwalitatief gesprek is key

Ga voor kwaliteit, niet alleen kwantiteit!

Bij goede telemarketing gaat het er niet om om zoveel mogelijk afspraken te versieren, maar wel om zoveel mogelijk goéde afspraken vast te krijgen. Bij MyModus zijn we pas tevreden als we:

  • Een afspraak hebben met de juiste mensen. Het kan heel leuk babbelen zijn met een onthaalmedewerker, maar als die geen invloed heeft op het aankoopproces, dan is het moeilijk om uit het gesprek concrete business te halen. We gaan bij MyModus dan ook steeds op zoek naar de beïnvloeders of beslissers in het aankoopproces.
  • De prospecten juist geïnformeerd hebben. Ze moeten goed weten wie onze opdrachtgevers zijn, wat hun verhaal is en wat zij te bieden hebben.
  • Zeker zijn dat de prospecten ook echt interesse hebben in wat onze opdrachtgevers aanbieden, en omgekeerd: als onze prospecten ook potentieel hebben voor onze opdrachtgevers.
  • Ook het praktische op punt gesteld hebben. Het klinkt zo evident, en toch zien we het bij andere telemarketeers vaak fout lopen: de prospecten moeten heel goed op de hoogte zijn van datum en uur van afspraak, én een bevestiging van de afspraak hebben gekregen.