Calls goed voorbereiden én goed opvolgen

16 november 2018
1

Calls goed voorbereiden én goed opvolgen

Wie denkt dat telemarketeers gewoon de telefoon opnemen of de headset erbij halen en beginnen rondbellen, is eraan voor de moeite. Als je echt resultaat wil halen, dan moet je 1. goed voorbereid zijn en 2. informatie bijhouden en analyseren. Bart Catteeuw ging aan de slag bij Dioss als telemarketeer en kwam op training bij MyModus. De takeaways die hij meekreeg?

 

  • Een goed script is de basis van alles. Maar het is geen statisch iets: uit elk gesprek leer je bij en kan je het script aanpassen om het nog beter te maken.
  • Een script is geen vrijgeleide voor een eenrichtingsgesprek. Bellen gaat in twee richtingen. Je moet echt wel ruimte maken voor dialoog en luisteren naar diegene aan de andere kant van de lijn. 
  • Wat na het bellen komt, is al even belangrijk als een goede voorbereiding en een goed belgesprek zelf. Informatie op een gestructureerde manier bijhouden, analyseren en er lessen uit trekken: een accurate administratie mag dan saai lijken, maar is cruciaal om een efficiënte en effectieve telemarketing strategie uit te bouwen.